Typowe usterki w Audi A6 C6 – poradnik kupującego

Typowe usterki w Audi A6 C6 – poradnik kupującego

0
Audi A6 C6

 

Audi A6 C6 zadebiutowało w salonach samochodowych w 2004 roku. W stosunku do poprzednika samochód nieco się wydłużył oraz otrzymał charakterystyczny grill z dużym znakiem marki.

Poprawiono kształt świateł (największy plus to poprawienie zbyt małych świateł tylnych) a samochód dalej zachował obłą, masywną i nowoczesną sylwetkę eleganckiej limuzyny, w której drzemie potężna siła. Nic zatem dziwnego, że auto wielu osobom bardzo się podoba. Samochód oferuje wysoki komfort zarówno dla kierowcy jak i pasażerów, dużą moc i elegancję, która przyciąga wzrok.

Z nowości – w samochodzie pojawił się multimedialny system MMI (Multi Media Interface) czyli elektroniczne centrum, zawierające zarówno systemy wspomagające pracę kierowcy (m In Drive Assist i Line Assist), nawigację, multimedialne centrum muzyczne, konsole internetową i odtwarzacz DVD. W 2008 roku samochód przeszedł face lifting, w których zmieniono minimalnie zewnętrzną stylistykę, dopracowano elektronikę i układ zawieszenia. Produkcję auta zakończono w bieżącym roku. Na rynku wtórnym auto dostępne jest w dwóch wersjach nadwozia: jako czterodrzwiowy sedan i jako pięciodrzwiowe kombi. Dostępne są dwa rodzaje napędu: przedni i AWD czyli napęd na cztery koła.

Jak to zwykle w Audi do wyboru jest bardzo szeroka paleta silników. Wśród silników benzynowych dostępne są następujące jednostki: czterocylindrowy 2.0 TFSI, sześciocylindrowe 2.4l. 2.8l FSI, 3.0l TFSI, 3.2l FSI oraz ośmiocylindrowe 4.2 i 4.2 FSI. Wśród silników wysokoprężnych dostępne są jednostki czterocylindrowe 2.0 TDI i  2.0 TDIe oraz sześciocylindrowe 2.7 TDI i 3.0 TDI. Auta wyposażane były w trzy rodzaje skrzyń biegów: sześciobiegowe skrzynie manualne oraz sześcio i siedmiobiegowe skrzynie automatyczne Multitronic i Tiptronic.

Najtańsze Audi A6 C6 na polskim rynku z rocznika 2004 (w pełni sprawne) kosztuje od czterdziestu pięciu do pięćdziesięciu tysięcy złotych. Na rynku jest sporo aut sprowadzanych z Niemiec (mogą być minimalnie tańsze po doliczeniu wszelakich kosztów) oraz z Wielkiej Brytanii. Te ostatnie mogą być dużo tańsze przy zakupie (nawet o dwadzieścia tysięcy), ale po doliczeniu kosztów przełożenia kierownicy i innych elementów cena może być taka sama albo minimalnie niższa niż w przypadku aut europejskich.

Przez podjęciem decyzji o zakupie warto zdać sobie sprawę z tego, że utrzymanie samochodu będzie drogie. Samochód jest wyposażony w wiele elementów elektronicznych, do których diagnozowania potrzebny jest odpowiedni sprzęt i oprogramowanie. To auto najnowszej generacji, a więc jego napraw będzie mógł dokonywać tylko świetnie wyposażony warsztat albo ASO. A to oczywiście kosztuje i to sporo. Dlatego nie ma się co dziwić, że każda wizyta w warsztacie będzie wymagała pozostawienia tam kilku tysięcy złotych. Drogie są także części zamienne. Auto z segmentu premium ma swoje prawa.

Jakich wad tej eleganckiej limuzyny może spodziewać się kierowca i na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie? Pierwsza sprawa przy kupnie to oczywiście konieczność sprawdzenia stanu zawieszenia auta, zwłaszcza w autach eksploatowanych w Polsce. Niestety, komfortowe zawieszenie słabo daje sobie radę z polskimi drogami. Awarie dotyczą w głównej mierze zawieszenia przedniego, ale psuje się także wielowahaczowe tylne, a części są bardzo drogie. Dość często pojawiają się luzy i stuki. Kolejna, bardzo często występująca wada to awaria łożysk przednich kół.

Czytaj dalej: Audi A6 C6 – poradnik kupującego.

czego szukali ludzie czytający ten post:

  • audi a6 2 7 tdi wady
  • audi a6 wady
  • audi a6 c6 typowe usterki
  • audi a6 usterki
  • wady audi a6 c6
  • audi a6 c6 wady

SIMILAR ARTICLES

NO COMMENTS

Leave a Reply